miért rossz most és az E.K.A.T.A.N.A.V.K.

Szóval tegnap éjjel háromnegyed egykor még épp a betont bontották az ablakom alatt. Tudom, tudom, ezt nálunk mindig éjszaka kell, gondolom, a villamosok miatt; de azért ez azért egy lakótelep széle, emberek másnap mennének dolgozni, és biztos szeretnének előtte aludni is... Igen, az önző, mocskos pofánkat, örüljünk, hogy nem Ruandába születtünk, csak mégis.

És ha legalább nem lenne hideg, de mostanában éjszakára lekapcsolják a fűtést, és mostanában éjszaka fagy. És reggel pedig nem kapcsolják vissza a fűtést, csak én, amikor beérek, és érzem, hogy de rohadt hideg van. Valahogy az sem lep meg, hogy meg vagyok fázva - persze épp körzeti orvost váltunk, úgyhogy hirtelen azt sem tudnám, hová menjek... Valahogy nem jó ez ma sehogy sem. És aztán még kaptam öt oldalnyi jogi szöveget is fordítani, és ha azzal végeztem, magyarról angolra, jogul, akkor nekiláthatok a munkámnak, bár akkorra már valószínűleg nem lesz agyam, egy csepp sem.

Közben azért befejeztem az Első Könyvet A Történelemben Amit Nem A Végén Kezdtem (azaz az Amerikai istenek -et); igaz, ezt valójában a vége után két évvel, a Monarch of the Glen -nel kezdtem, bár abból még olyan sok nem derült ki, legfeljebb pár, láthatóan nem végleges haláleset. Nagyon élveztem, hogy mindig legalább két sorral azelőtt rájöttem az összefüggésegre, mielőtt a szerző is leírta volna őket. Vindalf fia Alviss bemutatkozásakor például ledőltem a székről, és harsányan kacagva elvonultam még egy pár zoknit húzni fázó lábacskámra, mert hé, Vindalf, haha, hát az egy tööörpe! Egy tööööörpe! És három sorral lejjebb ezt el is magyarázzák, persze.

És most már biztos vagyok benne, hogy Shadow-Árnyék neve csak a Monarch of the Glen -ben derül ki, és itt hiába ő a főszereplő, nem tudjuk meg, valójában hogy hívják - és úgy egyáltalán nem olyan kegyetlen, hogy Loki épp és pont fagyönggyel akarja átszúrni a szemét... Mindenesetre kifejezetten tetszett a könyv. Összemitologozálásból ugyan messze nem tűnt olyan komolynak, mint pl. Holdstock The Hollowing -ja, de azt hiszem, nem is az volt a cél - és mindenképp hatásos és hangulatos darab (például mindig esznek benne és erre én is mindig éhes lettem közben).