trisztán és izolda

Ó, hogy én mennyire eszeveszetten és nagyon szeretem ezt az operát, komolyan, oké, tetszőleges húsz perc után elbőgöm magam rajta, de hát ez az opera lényege, nem? (Lehet, hogy nem, mit értek én ehhez?)


A viszonylag épelméjűen kinéző feldolgozás huszonkilenc kis epizódját még akkoriban rakhatták fel a youtube-ra, amikor legfeljebb tízperces videókat viselt el, de egyrészt viszonylag épelméjűen néz ki (komolyan, hát néha nagyon megcsúsznak ezekkel a dolgokkal, ezt a csodát például szerintem akkor sem tudnám végignézni, ha az egész fenn lenne (azaz akkor sem rendelném meg, ha lenne DVD-lejátszóm), mert mi a frász ez, pedig ah, Waltraud Meier, hát és a Trisztánjának is micsoda hangja van, de miért kék a hajuk??? és a többi részlet még érthetetlenebb, néha világító ruhafogasok lógnak a nyakuk körül csak úgy) másrészt egyenletesen jók az énekesek (komolyan, hát itt van ez, és még én is hallom, hogy szegény tenor sehogy sem ér fel az ő Izoldájához (ah, Waltraud Meier), pedig milyen szép darab ember, és ilyen cuki Kurwenalt sem láttam másutt, össze-vissza áll a haja, imádom), harmadrészt pedig angol feliratok. Mert jó, én megnézem a Lohengrint németül, spanyol felirattal, de izé. Én nem vagyok normális, azt hiszem.

Csak az nyugtat meg, hogy a statisztikák alapján nem én vagyok az egyetlen háborodott, aki operát néz a neten, ráadásul okulok is ám, például amikor az egykor piros hajú fényképészlány megírta nekem, hogy mostanában Bécsben milyen szereposztással játsszák, tudtam olyanokat vinnyogni, hogy Nina Stemme, úúúha, nem mintha megnyertem volna a lottóötöst, hogy megnézzem élőben. És szóval ha azt látom egy plakáton, hogy Grace Bumbry, akkor nem csak a mellékelt képről tudom, ki az, hanem azért is, mert aaaahh, Eboli (ki gondolta volna, hogy még Verdi is előkerül? Ráadásul Don Carlos. Hát nyilván (de ezen a felvételen akkor is elhiszem neki, hogy ő a spanyol királyi udvar legszebb hajadonja, ha akkoriban már erősen elmúlt negyven)).

Szóval a végén még művelt ember lesz belőlem, na jó, nem, mert ezek után megint megnéztem a 26 szexi emberiségellenes jelmezt, és a szexi Poszeidónnál újfent zokogva röhögtem vagy negyedórát. Aztán a puszta emlékképtől most megint öt percet. Az bazdmeg, az... az... az bazdmeg.