ezek ilyen napok

Péntek hajnalban még a nővéreméktől indultam, szereztem új személyit, nem értettem semmit a munkahelyemen, aztán a sógorom anyjához mentem haza, ahol volt meleg vacsora, tévé és az ablakon át bedübörgő Sziget. Éjszaka vihar. Reggel átballagtam a saját otthonomba, szembesültem vele, hogy a derék mesteremberek csodálatos szép lakást varázsoltak nekem, csak épp a bútorokat hagyták odakinn a folyosón mind egy szálig. Ezen mérhetetlenül elkeseredtem, mert ki vagyok én, hogy egymagam fél kézzel könyvespolcokat cipeljek, jól van, a könyvespolcok nagyobb részét ha nem is fél kézzel, de be tudtam vinni egymagam, de a többit, a többit (fiókos szekrény, másik fiókos szekrény, harmadik könyvespolc) nem. Ezen zokogtam egy darabig, az öreg laptop - amit szerdán még netkapcsolatra tudtam bírni - olyan kódokat kért a modemhez, amiket még soha más program eddig, ekkor rövid tombolásba kezdtem, aztán inkább aludtam egyet. Nyomorult vagyok mostanában, kérem, nyomorult.



Ennek örömére kimentem a Szigetre. Kaptam a szüretelőktől szüreti kalácsot, találkoztam rengeteg jó baráttal, kaptam legigazibb chipset, és ott voltam. A Szigeten. Sok sör után megálltunk a Nagyszínpad előtt a tömegben, meleg volt, zaj, villódzó fények, és végre egyszer úgy éreztem, hogy most minden jó, most minden rendben. Otthon vagyok. Na, ezért baj, hogy idén csak egy napra jutottam ki, mert ez a varázs a K-híd túloldalán teljesen szertefoszlott, és most nagyon nincs minden rendben, és nem érzem magam otthon... leginkább otthon sem.



Valamikor hajnalban felkeltem hajat mosni, és átköltöztem a félig kicsavart matracra, oda nem sütött a nap. Délelőtt nagy nehezen újraélesztettem magam, aztán Búvárzenekar segítségével becipeltem a maradék bútort, adtam neki kávét, felmostam a folyosót, majd kizártam magam a lakásból. Mert nekem kulcs nélkül kellett ellenőriznem, hogy felszáradt a folyosó, huzatos időben. Pedig még a szemetet is úgy szoktam kitenni az ajtó elé, hogy a kulcs a kezemben, én pedig a küszöbön belül.

Innentől kezdve pár órára beköltöztem a szomszédokhoz, akik nem csak rettentően segítőkészek voltak, de még kávét és palacsintát is adtak. Röpke három órába és tízezer forintba került, hogy visszajussak a saját lakásomba, végül is lehetett volna rosszabb, például ha közben kitör a vihar, és a tárva-nyitva álló, vadonatúj ablakon át elárasztja a víz a vadonatúj parkettát. De legalább tudom, milyen elképesztően rendes szomszédaim vannak (megköszöntem aztán nekik egy doboz belga csokival). Aznap már több inzultus nem ért a sors részéről, ebben azért az is benne volt, hogy hamar eltakarodtam aludni.

Hétfőn aztán elindultam úgy munkába, hogy félúton vettem észre, hogy a bő nyári nadrágom zsebei hátul vannak, azaz fordítva vettem fel reggel, fáradt lehetek, tényleg. Eszembe jutott, hogy ilyenkor elvben azért nem szabad megfordítani, mert megfordul vele a szerencse is, aztán az is eszembe jutott, hogy milyen szerencsém volt nekem az elmúlt napokban, és ha ez fordul, nem tudom, én nem fogok sírni.