hol is tartottam

Monsieur Bessac épp Fendevalban lábadozik, sokkal gyorsabban szaladnak a fejezetek, mint vártam, vagy mint emlékeztem rá. Egyes részeket jól esne újra előszedni magyarul*: amikor utoljára olvastam, még nem véste át az erdőket a fejemben Holdstock és a Mythago wood, és most nagyon furcsa volt épp a megértés határán hallgatni az Öregerdő leírását. Köd és göcsört és gyökerek és ágak, ezt a részt most egészen máshogy láttam, mint gyerekkoromban, és (akárcsak Bilbó kalandjait hallgatva) megint az volt az érzésem, ebből valójában horrofilmet kéne forgatni. Furcsa úgy gondolni Trufára és Pippinre, hogy idétlen kamaszgyerekek, Frodóra pedig, hogy valamelyik harminc körüli kollégám is lehetne - nem olyan lökött, mint némelyikük, ellenben két sör után már lelkesen énekel az asztal tetején állva. Igazából megértem Elrondot, aki tízezer év bölcsességével úgy érezte, legalább a legkisebbet és leghülyébbet nem kéne kiengedni a nagyvilágba: a kettőnek összesen nincs annyi esze, mint egy molylepkének, és hol a szülői engedély, hogy egyáltalán idáig eljöhettek? Mindjárt jön a gyámügy, és rajtam kéri számon őket.

Két és fél hete nem alszom rendesen, tegnap már csak három órát sikerült - igaz, közben végigvettem, Az Idő Kereke melyik kötetben épp merre fordult, hát, ööö, a WarCraft pályák jobban mentek. Pedig még azt sem mondhatom, hogy a játékkal több időt töltöttem, mert a féltéglább kötetekkel bőven piszmogtam annyit, hogy az alatt nem csak a Reign of Chaost tolhattam volna le a Frozen Throne-nal kibővítve, de mögé csaphattam volna a teljes Dragon Age sorozatot is, tokkal, vonóval és kiegészítőkkel. Az általános lelkiállapotomat egyébként talán az jellemzi a legjobban, hogy hétfő este, amikor ránéztem a telefonomra, és láttam, hogy van egy nem fogadott hívásom, egy sms és egy whatsapp üzenetem, remegni kezdtem, hogy te jó ég, mi történt - aztán kiderült, hogy névnapom van, hurrá. Érdemes kedvesnek lenni velem...

Már csak tizenkét bagolykombináció van hátra, ami azt jelenti, hogy, számuljunk gyorsan, hatvanhárom elkészült. Ez az egyik legkisebb, ebből a négymadaras ráfordulásból összesen hat változat van.

*csak dolgok vannak előtte a polcon, amiket nehéz leszedni és utána visszatenni, és hasonlóan leküzdhetetlen akadályok