ja hát hogy azóta

Történtek ilyen dolgok, hogy megműtötték a szemem, és most akkor nagyjából életemben először szemüveg nélkül járok a világban (kb. másfél évesen kaptam az első szemüvegem, addigra tanultam meg gyorsabban járni, mint amilyen messzire láttam, és ez mindenféle "nem vak ez, hanem bátor" katregóriájú problémákat okozott). Néha még mindig megpróbálom levenni vagy igazgatni a nemlétező szemüvegem, de mától már szemcseppeznem sem kell. Valószínűleg olvasáshoz majd kell azért egy gyengébb szemüveg, de nagyjából a műtét után két hónap, mire beáll, szóval addig... néha nehéz. Nem lézeres kezelés volt amúgy, hanem műlencse-beültetés, azaz gyakorlatilag alkatrészt cseréltek mindkét szememben. Ez kicsit megváltoztatta a színérzékelésemet (nagyon-nagyon enyhén más színe van annak, amin átnézek), ezzel még kicsit szenvedek, például rengeteg fekete dolgot sötétkéknek látok, és néhány sötétkéket feketének, ez ruhavásárlásnál például zavaró. A piros és a sötétrózsaszín közt is máshol húzódik meg a határ, a narancssárgák többségének döglött színe van (alighanem a sárga-kék tengelyen csúsztak el dolgok), és ez valószínűleg pl. meg fog látszani azon, hogy az emlékeimhez korrigálom majd a fényképeket, nem ahhoz, amilyenek a valóságban. Illetve kicsit más dolgokat fogok együtt felvenni, amik olykor ütni fogják egymást. És meg kell szoknom, hogy a szemüvegkeret nem takarja el jótékonyan a szemem alatt húzódó árkokat.

Emellett minden más esemény eltörpül, de amúgy sem voltak nagyon érdekes dolgok az elmúlt hónapokban. Voltunk különféle városi sétákon, igazából ez az egy az, amit kifejezetten ajánlanék (bárkinek, aki szereti a vörösbort). Voltam koncerteken és kirándultam is, ettem-ittam, hallgattam könyveket, csak a szokásos.